Για έναν περίπου μήνα, όσο διήρκησε ο θόρυβος που προκλήθηκε από τις αναφορές του Περιφερειάρχη Ηπείρου στην… επικινδυνότητα της Εγνατίας Οδού και την σήραγγα που είναι έτοιμη να καταρρεύσει, η Εγνατία ΑΕ δεν είπε ούτε μία λέξη.
Το θέμα χειρίστηκε και μάλιστα με εξαιρετικό τρόπο ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος.
Οι διοικούντες την Εγνατία δυσανασχέτησαν επειδή χρειάστηκε να βρεθούν δύο Σαββατοκύριακα στην Ήπειρο αλλά και πάλι υποστήριξαν ότι η… σιωπή τους στο θέμα που αναστάτωσε τη χώρα ήταν επιλογή τους!
Δεν μίλησαν λοιπόν αλλά… έγραψαν.
Και προφανώς υποχρεώθηκαν να το κάνουν από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών.
Την απάντηση λοιπόν της εταιρείας, που για πρώτη φορά τοποθετείται δημόσια, διαβίβασε ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που είχαν καταθέσει σχετική ερώτηση.
Την πρωτοβουλία για την κατάθεση της ερώτησης είχε ο βουλευτής Πρέβεζας Κώστας Μπάρκας.
Η Εγνατία στην τρισέλιδη απάντησή της τονίζει ότι ο οδικός άξονας παρακολουθείται καθημερινά και όπου ανακύπτει πρόβλημα γίνονται άμεσες παρεμβάσεις.
Τυχόν βλάβες που κρίνονται επικίνδυνες για την οδική ασφάλεια επισημαίνονται άμεσα και αποκαθίστανται κατά μέγιστο εντός δέκα ημερών από τη διενέργεια αυτοψίας.
Τα τμήματα της Εγνατίας Οδού στην Ήπειρο συνολικού μήκους 120 χιλιομέτρων, αποτελούνται από τα πλέον πολυσύνθετα τεχνικά έργα, η παρακολούθηση και η συντήρηση των οποίων γίνεται επίσης ανελλιπώς μέσω των συμβάσεων συντήρησης και λειτουργίας.
Τονίζεται ακόμη πως τα τμήματα της Εγνατίας στην Ήπειρο εποπτεύονται σε 24ωρη βάση από σύγχρονα Κέντρου Ελέγχου της κυκλοφορίας στις περιοχές των Ιωαννίνων και του Ανηλίου Μετσόβου.
Η έκθεση για τη σήραγγα Μαλακασίου
Όπως αναφέρει η Εγνατία ΑΕ στην απάντησή της «στο πλαίσιο των επιθεωρήσεων του αναδόχου συντήρησης της Εγνατίας Οδού υποβλήθηκε έκθεση επιθεώρησης αναφορικά με την κατάσταση της τελικής επένδυσης σκυροδέματος της βόρειας σήραγγας Μαλακάσι Α μήκους περί τα 330 μέτρα η οποία είχε κατασκευαστεί το 1990 προ της σύστασης της Εγνατίας ΑΕ και με βάση τους τότε ισχύοντες κανονισμούς και προδιαγραφές. Σε συνέχεια της έκθεσης αναδόχου συντήρησης ανατέθηκε σε εξειδικευμένους δομοστατικούς μηχανικούς η πραγματοποίηση αυτοψίας και η σύνταξη σχετικής έκθεσης για το υπόψη ζήτημα. Η τεχνική έκθεση που συνετάχθη συμπέρανε ότι το «στατικό σύστημα της μεταφοράς των φορτίων της διατρηθείσας βραχόμαζας παραμένει ενεργό και ακέραιο και συνεχίζει να μεταφέρει τα φορτία με ασφάλεια στην ίδια διαδρομή που τα μετέφερε» και η βραχομαζα «δείχνει να ανταποκρίνεται ορθά στον προβλεπόμενο σχεδιασμό αυτουποστήριξης».
Η τεχνική έκθεση επίσης αναφέρει ότι υπάρχει ανάγκη ανακατασκευής της τελικής επένδυσης της σήραγγας και του συστήματος αποστράγγισης- στεγάνωσης, γεγονός όμως που δεν επηρεάζει την ευστάθεια της υφιστάμενης διάτρησης και δεν την επιφορτίζει με κανέναν τρόπο.
Οι παρεμβάσεις αυτές έχουν ήδη γίνει από τον ανάδοχο συντήρησης του έργου στον οποίο δόθηκε εντολή να συντάξει μελέτη ανακατασκευής της τελικής επένδυσης και του συστήματος αποστράγγισης, εργασίες που αποτελούν αντικείμενο της βαριάς συντήρησης της οδού.
«Συμπερασματικά δεν τίθεται ζήτημα ασφάλειας στη συγκεκριμένη σήραγγα ή σε άλλη σήραγγα και τμήμα της Εγνατίας Οδού. Η λειτουργία των σηράγγων εποπτεύεται και διαχειρίζεται από τα πλέον σύγχρονα συστήματα, η επιθεώρηση, συντήρηση και λειτουργία του συνόλου της οδού εκτελούνται ανελλιπώς και αντικείμενα της βαριάς συντήρησης που ανακύπτουν παρακολουθούνται, μελετώνται και αποκαθίστανται βάσει προγραμματισμού».
Από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είχε ζητηθεί επίσης η κατάθεση των μελετών που έχει αναθέσει το ΤΑΙΠΕΔ και αφορούσαν στην ανάλυση επικινδυνότητας των σηράγγων της Εγνατίας χωρίς εμπλοκή οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα.
Σύμφωνα με την εταιρεία οι μελέτες αυτές διαβιβάστηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ στην ίδια και αποτελούν εξειδικευμένες αναλύσεις τρισδιάστατων προσομοιώσεων πυρκαγιάς. Οι συγκεκριμένες μελέτες, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία, εμπίπτουν γενικώς στην κατηγορία μελετών πυρασφάλειας και δεν σχετίζονται με ζητήματα οδικής ασφάλειας ή στατικότητας σηράγγων.
πηγη: epiruspost.gr